Xenon Observer

ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement)

ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement, adică Tratatul Comercial împotriva Produselor Contrafăcute), răspunde, conform “celor care au pus-o la cale”, creșterii produselor falsificate și a numărului mare de opere protejate prin copyright, piratate pe piața globala.Prezentată în acest mod, ACTA pare un tratat de care aveam nevoie de foarte mult timp! Un tratat fără de care chiar nu înțelegem cum am putut trăi, cum de companii precum Microsoft n-au falimentat și nici cum cântăreți precum Jennifer Lopez și actori de talia lui Tom Cruise au averi impresionante… Dar haideți să spargem oul de ciocolată și să aflăm ce surprize include ACTA!

In 2007, an în care am auzit de el pentru prima dată, ne dădea de înțeles că ACTA va proteja în mod special bunurile fizice. De-a lungul timpului însă, puținele informații referitoare la acesta pe care le-am primit de la cei care se ocupă de “punerea lui la punct”, ne-au dat vânt în pupă tuturor celor care am început să credem ca ACTA are o acoperire mult mai amplă și că în realitate ascunde interesele marilor corporații și dă autorităților posibilitatea să facă abuzuri în cel mai legal mod posibil. Cum ? Spionându-ne fără a avea nevoie de mandate judecătorești pentru obținerea cărora știm cu toții că sunt necesare dovezi palpabile ale comiterii presupuselor infracțiuni pe care le comitem.

Cu alte cuvinte, orice corporație se va putea conecta oricând la calculatorul/telefonul nostru pentru a verifica dacă licența software-ului deținut este legală și daca avem drept de posesie asupra tuturor fișierelor de care dispunem; programele de descărcat muzică vor fi și ele ilegale…

Bineînțeles, pentru ca acest lucru să fie posibil, companiile de telecomunicații vor avea obligația să ne monitorizeze permanent și să anunțe autoritățile ori de câte ori suspectează că am încălcatACTA.

În acest scop, pentru a da un exemplu, VodkafoneOranjRomtelefon și  YouPiSyne vor asculta ori de câte ori ne vom giugiuli prin telefon cu iubita și mai mult de atât, vom putea ajunge la închisoare pentru că i-am fredonat acesteia o melodie ori i-am spus un banc a căror drepturi nu le-am cumpărat.

View this document on Scribd

Vi se pare corect?!?Mie nu!

STOP ACTA!

Ce  putem face împotriva ACTA?

Înainte ca ACTA să intre în Parlamentul European, publicația Wired are câteva sugestii pentru cei care luptă pentru un Internet liber de interesele giganților din industriile proprietății intelectuale. Oponenții tratatului pot contacta diferite organizații care se ocupă de promovarea libertăților online, iar La Quadrature du Net ne sfătuiește să ne contactăm europarlamentarii.

Cei patru pași pe care îi indică organizația franceză sunt:

1. Stăpâniți-vă bine argumentele.

2. Alegeți orice europarlamentar care vă reprezintă țara și luați legătura cu el.

3. Expuneți-le politicos poziția voastră.

4. Repetați primii trei pași.

Daţi-le un semn europarlamentarilor români, ca să ştie cum să voteze.

[elena.basescu@europarl.europa.eu, teodordumitru.stolojan@europarl.europa.eu, monica.macovei@europarl.europa.eu, traian.ungureanu@europarl.europa.eu, cristiandan.preda@europarl.europa.eu, marian-jean.marinescu@europarl.europa.eu, iosif.matula@europarl.europa.eu, sebastianvalentin.bodu@europarl.europa.eu, petru.luhan@europarl.europa.eu, rares-lucian.niculescu@europarl.europa.eu, oana.antonescu@europarl.europa.eu, adrian.severin@europarl.europa.eu, rovana.plumb@europarl.europa.eu, ioanmircea.pascu@europarl.europa.eu, silviaadriana.ticau@europarl.europa.eu, dacianaoctavia.sarbu@europarl.europa.eu, corina.cretu@europarl.europa.eu, victor.bostinaru@europarl.europa.eu, georgesabin.cutas@europarl.europa.eu, catalin-sorin.ivan@europarl.europa.eu, ioan.enciu@europarl.europa.eu, norica.nicolai@europarl.europa.eu, adinaioana.valean@europarl.europa.eu, adinaioana.valean@europarl.europa.eu, renate.weber@europarl.europa.eu, ramonanicole.manescu@europarl.europa.eu, cristiansilviu.busoi@europarl.europa.eu, tudorcorneliu.vadim@europarl.europa.eu, george.becali@europarl.europa.eu, laszlo.tokes@europarl.europa.eu, iuliu.winkler@europarl.europa.eu, csaba.sogor@europarl.europa.eu, vasilicaviorica.dancila@europarl.europa.eu]

Stimate domn/doamnă deputat în Parlamentul European,

Prin prezenta vă informez, ca cetățean al României și ca cetățean al Uniunii Europene, de opțiunea mea în legătură cu Tratatul Comercial Anti-Contrafacere (ACTA – Anti-Counterfeiting Trade Agreement).Acest tratat, va avea ca efect distrugerea drepturilor mele și a concetățenilor mei români și europeni de a accesa Internetul și de a schimba liber informații și opinii.

Menționez că sunt de asemenea împotriva deciziei Consiliului Uniunii Europene din 28 septembrie 2008 care susține acest proiect.

Drepturile mele la libera exprimare precum și drepturile mele fundamentale vor fi puternic restrânse și, dacă ACTA va fi adoptată de Parlamentul European, chiar și drepturile dumneavoastră din punct de vedere politic și social vor putea fi încălcate din cauza acestui Tratat.

– ISP-urile (furnizorii de servicii internet) vor fi responsabili din punct de vedere legal pentru ceea ce fac utilizatorii lor pe Internet,  obligați să acționeze ca o veritabilă Securitate Comunistă (după modelul sistemului de cenzură comunist din China) – Medicamente generice care ar putea salva vieți ar putea fi interzise. – Interesele deţinătorilor de drepturi de proprietate intelectuală sunt puse mai presus de libertatea de exprimare, viaţa privată şi alte drepturi fundamentale. – Prevederile din versiunea finală a Acordului, al căror înţeles nu va fi clarificat  înainte de ratificarea ACTA, sunt vagi şi riscă să fie interpretate în moduri care ar putea permite incriminarea unui număr mare de cetăţeni, pentru delicte triviale.

Modalitatea în care s-a realizat negocierea Acordului îl privează de credibilitate democratică şi de claritate juridică.

Dacă va fi ratificat, Acordul va avea implicaţii majore pentru libertatea de exprimare, accesul la cultură şi viaţa privată, va afecta comerţul internaţional şi va reprezenta un obstacol în calea inovării.[1]

Deși văd necesară apărarea drepturilor de autor, nu pot fi de acord cu posibilitatea încălcării drepturilor fundamentale și libertatile cetățenești ale cetățenilor români și europeni, așa cum sunt ele stabilite de Tratatul de la Lisabona, Carta Drepturilor Fundamentala a Uniunii Europene, Tratatele Uniunii Europene și Constituția României.

Având în vedere asta și faptul că probabil doriți să participați și la următoarele alegeri pentru Parlamentul European vă solicit expres să nu susțineti aceast proiect de Tratat.  Cu considerație, xxxxxxx

January 29, 2012 - Posted by | blogareala

2 Comments »

  1. Sa trimitem cu totii cate un e-mail la toti europarlamentarii din lista si sa speram ca se mai pot indrapta lucrurile.Daca nu,,, inseamna ca vor razbel si asta vor avea!!!!!!!!!!!!

    Comment by giaxxon | January 29, 2012 | Reply

  2. eu deja am trimis e-mailuri la greu🙂

    Comment by Elena | January 29, 2012 | Reply


Leave a Reply

