Xenon Observer

Grecia, pe lista de cumparaturi a nemtilor

Grecia, pe lista de cumparaturi a nemtilor. Povestea unui german care a cumparat o parte dintr-o insula elena

Cand politicienii din Germania au transmis statului elen ca ar fi bine sa scoata la vanzare insulele grecesti pentru a-si rezolva probleme financiare, nu parea ca cineva va lua in serios indemnul. Insa un german a vazut oportunitatea si si-a cumparat o bucata dintr-o insula.

Acum, Steffen Piermaier se pregateste sa isi vanda masina pentru a-si construi o casa pe proprietatea nou achizitionata, potrivit publicatiei thelocal.de.

“Ideea de a cumpara acel teren nu mi-a venit din articolele aparute in presa. Dar a fost usor sa imi dau seama ca acum este momentul sa prind o afacere buna in Grecia”, a spus omul de afaceri in varsta de 35 de ani.

Piermaier a preferat sa isi construiasca o casa undeva la malul marii, in loc sa isi cumpere o locuinta mica langa Stuttgart.

“Familia crede ca sunt nebun. Vor sa stie de ce nu mi-am cumparat o casa in Germania. Dar cred ca as fi cu adevarat nebun daca mi-as cheltui banii pentru o casa mica in apropiere de Stuttgart, in loc sa imi fac o casa cu vedere la mare, pe care pot sa o si inchiriez atunci cand sunt plecat in afara”, a spus Piermaier, care din cauza afacerilor pe care le gestioneaza, calatoreste destul de mult si locuieste mai ales in hoteluri.

Totusi lui Piermaier ii este teama de faptul ca localnicii nu-l vor privi cu ochi buni din cauza sentimentului negativ pe care elenii il au fata de poporul german.

Piermaier a pus prima data piciorul in Grecia in urma cu o saptamana si unul dintre lucrurile care i-a atras atentia a fost expresia “neo-Nazisti” scrisa pe unele pancarte din timpul manifestatiei din Atena.

“M-am simtit cam incomod pentru ca nu stiam la ce se refera insemnele de pe pancarte. Asa ca in momentul in care un protestatar m-a intrebat de unde sunt, i-am spus ca din Norvegia”, a povestit germanul.

“Insa am aflat ca acel protestatar stia limba norvegiana pentru ca fratele sau locuia acolo. Am decis sa plec repede de acolo”, a adaugat Piermaier.

Din fericire pentru Steffen, locuitorii insulei Skopelos, aflata in apropiere de locul cumparat, l-au primit destul de calduros. Prima persoana pe care Steffen a intalnit-o a fost un batran de 87 de ani, care cu ajutorul magarului sau cara materiale de constructii dintr-un loc al insulei in altul.

“I-am spus ca ma cheama Steffenos si l-am anuntat ca voi avea nevoie de serviciile lui cand imi voi consturi casa. Nu a inteles ce i-am spus asa ca am gesticulat faptul ca magarusul lui va putea manca. A zambit si m-a imbratisat”, a zis Piermaier.

Ulterior Piermaier s-a intalnit si cu alti localnici, care l-au invitat fie la pranz, fie la cina. “Oamenii de aici sunt incredibili. Serios. Par complet detasati de problemele politice din Atena. Nu vor decat sa imbunatateasca turismul pe insula si sa isi continue stilul simplist de viata”, a spus germanul.

Insula Corfu scoasa la vanzare

Fondul grec pentru privatizare a anuntat lansarea unei licitatii pentru exploatarea unui vast teren impadurit pe insula Corfu, in cadrul eforturilor autoritatilor de a strange capital prin comercializarea bunurilor statului.

Fondul de dezvoltare imobiliara al Republicii Elene vrea sa cedeze unor investitori dreptul de superficie pentru un lot de circa 500.000 de metri patrati, in zona Kassiopi (nord-est), pe o perioada de 100 de ani.

Oferta se inscrie in demersurile Greciei vizand strangerea sumei de 50 de miliarde de euro printr-un program de privatizari si concesionari, jumatate desfasurandu-se in sfera imobiliara. Grecia si-a propus sa incaseze 19 miliarde de euro din aceasta suma pana in 2015.

March 24, 2012 - Posted by | Grecia | ,

No comments yet.

Leave a Reply

