Xenon Observer

Franturi de suflet-Daniela Popa Popescu

daniela popa popescu (2)Duminică, 9 iunie, la sediul Ambasadei Române din Atena, a fost lansat volumul de poezii ”Franturi de suflet„ al autoarei Daniela Popa Popescu.

Am întârziat cu acest articol pentru că mi-am dorit să parcurg tot volumul de versuri și să-mi fac o părere despre cele așternute în acele rânduri. De citit, am citit eu cartea și ma gandeam ca o să pot scrie mult mai mult despre poeziile Danielei dar, am realizat că, eu unul m-am îmbogățit spiritual, însă am sărăcit în cuvinte.Cam ăsta a fost efectul cărții asupra mea și mă-ntrebam oare de ce așa? Să fiu cumva prea egoist și să tin totul pentru mine?Chiar nu-mi pot răspunde la faptul ca nu-mi găsesc cuvintele spre a-mi exprima trăirea lecturii poeziilor Danielei. Probabil ca asta se datorează faptului că m-am regasit în poeziile ei, probabil că, prieteni si colegi fiind nu ma asteptam să fie atât de profundă în ceea ce a scris și contrastul acesta m-a dezarmat.

Oricum, nu-mi propun să fac recenzie cărții de poezii însă, vă propun voua să citiți din minunatele versuri așternute pe hartie de Dana, și sunt sigur că vă veți regasi și voi în ele.

daniela popa popescuDe autoarea cărții, Franturi de suflet, doamna Daniela Popa Popescu vă pot spune câte ceva și aș începe cu faptul că am cunoscut-o la Comunitatea Romană Sf. Ștefan cel Mare din Atena unde activeaza ca profesor la Scoala românească-cursuri de weekend, școală unde peste 150 de copii români îi frecventează cursurile. La eforturile ce se depun pentru continuitatea acestei școli, Dana mi s-a  părut fragilă dar, m-am înșelat. Ceea ce vedeam eu era o ființă prea plăpândă, blândă și iertătoare, cumva ”mică” în comparație cu numărul copiilor ”însetați” după cunoaștere, iar ea, Dănutza, singurică, le făcea față tuturor cu dragoste și multă dăruire. Da! dăruire și sacrificiu, din astea i se trage puterea de a face față intregului efort de educare a copiilor români de la școală.

Este primul meu volum de poezie, este adunat în timp, unele dintre ele sunt scrise la 12 ani”, mi-a raspuns la intrebarea legată de când scrie versuri, ”în general trăiesc prin poezie, nu scap ocazia de a citi poezii de fiecare dată când dau de o carte noua”, îmi spuse, iar  asta înseamnă că este un suflet nobil iar sensibilitatea ei vine din chiar filozofia ei de viață ”Prin poezie mă pot exprima cel mai ușor, exprim trăiri, simțiri care au fost, sau poate ce vor fi!.  De multe ori am scris visând poate și nu stiu câtă lume mă va înțelege, sau mai bine zis le va înțelege, dar în mod sigur în poezie trebuie să te recunosti. De multe ori sunt veselă, de multe ori tristă pentru tristețea celorlalti. Fiecare trăire, fiecare gest al celor din jur ma îndeamnă sa scriu ,… Cred ca daca aș sta cu un pix și o foaie în mână oriunde m-aș duce aș putea scrie cate o poezie. Nu ma consider poetă, pur și simplu îmi place, și sper sa vă placa și vouă

Voi încheia citând-o tot pe Daniela Popa Popescu și va invit la poezie;
Părerea mea este să nu faci socoteli în ceea ce privește viața. Fiecare zi îți aduce o noutate… Poate un proiect nou, cine știe! Aici nu există cifre si apoi tragi linie!! Fiecare treaptă pe care o urci este un drum spre mai bine! Trebuie doar să știm cum să urcăm, să încercăm să urcăm așa cât ne este dat! Și urcușul acesta este cheia spre fericire! Numai așa se poate dobândi! Niciodată fericirea nu  vine dintr-o data! Trebuie să știi sa fii fericit!

June 15, 2013 - Posted by | education, Grecia | , ,

1 Comment »

  1. Reblogged this on Xenon Observer.

    Comment by giaxxon | June 19, 2013 | Reply


Leave a Reply

